Onderweg, dag 1

7 december 2019

Vannacht om 2.30 uur opgestaan, douchen, ontbijten en laatste spullen in de tas. Om 3.15 uur op weg naar Wybrand met Alexandra. Jan wybrand brengt ons. Daar treffen we de gidsen Fabian en  Sergio  en 3 andere reizigers.  Ron en  Rolda uit Australie en Evan uit Amerika. Onderweg naar de Caribische kant van Costa Rica. Hannes en       uit Oostenrijk sluiten aan en de groep is compleet. Allemaal zin om te starten. Rond 8 uur arriveren we in Goshen om per boot naar de Caribische oceaan te gaan. We zijn in het Pascuare reservaat.

Een indruk wekkende tocht. Ik heb schildpadden, vogels, een gecko, een krokodil en apen gezien. Vlak voor de kust hebben we gegeten bij julio Knight.

We hebben bijna 23 km gewandeld. Over gravelroads en asfalt, langs bananenplantages en koffiebonen. Voor de locals zijn we een bezienswaardigheid. Ze groeten ons en maken filmpjes. Het tempo zit er goed in. De groep lijkt het goed met elkaar te kunnen vinden. Het laatste stukje per bus voor de veiligheid. In Cimarrones zullen we overnachten. Hier krijgen we een uitgebreide lunch om 15.30 uur. Daarna tijd om te rusten en onze voeten te ontspannen. Ik voel me goed. We hebben WIFI en dus even een berichtje naar het thuisfront, in de wetenschap dat zij slapen.  Airco in mijn kamer en voor de eerste nacht een luxe verblijf met een eigen kamer en douche. Oh, en er zit een Gecco in mijn kamer die graag van zich laat horen.  Voor nu lekker slapen en op naar morgen.

1. Tonny:
    7 december 2019
    Wat een leuk verhaal maar wel een hele lange tocht gemaakt! Veel plezier 😘 liefs
  2. Gonda Klomp:
    8 december 2019
    Zo te lezen een fantastiche tocht, wel zwaar, maar super ervaring. Liefs💋💋