Dag 13, de laatste

17 december 2019 - Quepos, Costa Rica

Redelijk geslapen. Door de warmte veel wakker geweest. Vertrek vandaag om 6 uur om de zo enigszins voor te zijn. We lopen vooral over vlakke gravel wegen. Waarvan een deel door een palmolie plantage, dit geeft ons schaduw, wat heerlijk is. Het is warm, 25/30 graden denk ik. Op de plantage zien we hoe de zaden van de boom getransporteerd worden. Met buffels voor een kar. De laatste 3.8 km is langs een drukke weg. Maar we zijn er bijna. We krijgen een shirt waarop staat dat we 280km hebben gewandeld. Allemaal aan en op naar de fonische. Heel gaaf. In Quepos staan Jan Wybrand, Michelle, Fabian, zijn vrouw en dochtertje, Keith en Karen ons op te wachten. Wat een ontvangst, met champagne en al. Met elkaar de oceaan aanraken en de Camino is echt volbracht. Onze aankomsttijd is 12.13. Na een heerlijke lunch in een vis restaurant naar het hotel. Thuis bellen, douchen en heerlijk bij het zwembad hangen. De zonsondergang bekeken en daarna natuurlijk........ Farkel. Diner in de pizzeria en daarna een kort filmpje op Netflix en heerlijk slapen.