Dag 7 en 8

12 december 2019 - Paraíso, Costa Rica

We zijn over de helft......
Dag 7

Na opnieuw een heerlijk ontbijt in alle vroegte op pad. Lunch bag mee en go. Een  pittige dag waarin we 4 uur geklommen hebben op een gravel road. Mijn voeten waren niet blij. Daarna dalen, onderweg lunchen. Na ongeveer 3 uur dalen aangekomen bij een restaurant. Daar hebben we gegeten om vervolgens door te lopen naar onze lodges na nog een korte steile klim. Veel last gehad van 2 nare blaren op mijn voeten.  Voor de nacht antibiotica zalf erop. Alexandra en Wybrand staan ons op veel momenten extra bij omdat zij de taal beheersen. voor het eten Farkel gespeeld. Na een lichte maaltijd (zonder rijst en bonen) nog en potje Farkel en naar bed. Iets minder geslapen, veel wakker geweest.

dag 8

We kunnen uitslapen. Vertrek is om 8 uur. Het beloofd een kortere dag te zijn met een minder zware tocht. Heel fijn. Na het afplakken en tapen van alle blaren gaan we op pad. Eerst asfalt, daarna gravel. We lopen ook over een koffieplantage waar men druk is met het plukken van de koffie. Hard werken, hele gezinnen zijn aanwezig. Na de plantage gravel road gevolgd door asfalt. Weer een superlunch bij een soort weg restaurantje. Wat een ontzettend lieve mensen. Helaas teruglopen naar ons verblijf voor de nacht. Wat en heerlijkheid, we overnachten in een Resort/ Spa. Goede WIFI dus even bellen met Fritz en mijn moeder. Heel fijn. Een heerlijke hot stone massage en daarna met de voeten in een zout water badje. Een heerlijke maaltijd met vis, salade en gebakken aardappels met mayonaise. Gewassen kleding drogen met de föhn en naar bed om 20 uur. Morgen starten we al om 6 uur.

1. Tonny:
    12 december 2019
    Prachtige foto’s en leuk verslag ! Toppy zoals je het doet 😘 nog gezellige dagen verder 😘 liefs 😘
  2. Pleun:
    13 december 2019
    Ziet er fantastisch uit! Veel plezier!
  3. Marieke:
    13 december 2019
    Leuk om mee te lezen/leven José!
  4. Madelon:
    16 december 2019