Dag 5 en 6

11 december 2019 - Cartago, Costa Rica

Na een lange goede nacht hebben we heerlijk ontbeten bij Giovanni, zijn vrouw Laura en hun 6 kinderen. Rijst met zwarte bonen, pannekoekjes, cake en veel fruit. Om vervolgens te starten met de volgende  hike. Op het programma staat 14 km waarbij we onderweg bij een ‘Paca’ in gevangenschap hebben bekeken. Deze zijn in het wild bijna uitgestorven. Vervolgens naar een authentieke suiker molen waar we uitleg kregen over de verwerking van suikerriet. Dit gaat nog steeds op deze wijze, echter wordt veel suikerriet nu machinaal bewerkt. Door de suikerriet velden naar het bedrijf van Fabian. Hij is een van de vrijwilligers betrokken bij ontwikkeling. Jan Wybrand en Marco, ‘het brein’ achter el Camino zijn ook aanwezig. Heerlijk gegeten en prima geslapen bij zijn moeder.

Dag 6

Een lange dag in het vooruitzicht, 30 km. Vooral vlak. We hebben een flink stuk door de suiker velden gelopen. Het was warm en lang. Onderweg heeft Marco ons zo’n 10 km vergezeld en Jan Wybrand heeft ons verrast met ananas en drinken. Bij aankomst bij onze verblijven konden we onze benen koelen in de rivier. Heerlijk!! Na een fantastische maaltijd in een lodge op palen geslapen. Uitzicht op de rivier. Prachtig!

1. Hanneke:
    12 december 2019
    Wat een geweldig avontuur José en wat Super leuk om op deze manier met je te mogen mee genieten!