Dag 9,10 en 11

17 december 2019 - San José, Costa Rica

Dag 9

dag 10

Dag 11

Na een heerlijke nacht slapen om 6 uur aan het ontbijt. We vertrekken rond 6.45 uur met een busje naar het startpunt van deze dag. We lopen rustig, de afstand is niet ver. Slechts 15 km. Een klein beetje omhoog, maar vooral naar beneden. Indrukwekkende koffieplantages en Quacho vertelt opnieuw veel over zijn land en de omgeving/ natuur waarin we lopen. Eind vd ochtend komen we aan in.... waar we opgehaald worden om naar onze slaapplek gebracht te worden. We slapen met elkaar in een groot huis. Via een catering is er lunch bestel, zelfs met friet en Mayo. Een feest. Na de lunch een heerlijke middag dit gedaan. Daarna yoga met de halve groep. Om 17.30 Farkel en vervolgens een heerlijk diner bereidt door de dochter en vrouw van de eigenaar. Super lekker! Sergio leert ons een kaartspel wat leidt tot enorme lachbuien. Wat een leuke groep hebben we. Om 20’uur lekker slapen en morgen alweer dag 12.

dag 12

Erg lekker geslapen. Na een ontbijt met fruit, waves en voor de liefhebbers wordt zijn we met een busje naar het beginpunt gebracht van deze dag. Verwachting is vooral gravel road. We starten om 7 uur. Rond 11 uur staat ..... te wachten met heerlijk fruit. Een aangename verrassing. Daarna gaan we op weg maar de lunch. Door de bush, na ruime een uur komen we aan in het restaurantje. Hier krijgen we een fantastische lunch. In alle rust met uitzicht op de bergen kunnen eten. Wybrand zelf een powernap. Daarna wacht ons een verrassing. We gaan een volledig nieuw stuk van de trail lopen. Dit deel is 3 weken geleden opengegaan. Dit betekend bijna 3 uur door de bush over hele smalle soms gevaarlijk steile paadjes. Vooral mijn mindset moet ik aanpassen. Een prachtige route maar als je gravelroad verwacht....... Aan het einde wachten Jan Wybrand en Michelle ons op met heerlijke ananas en water voor wie dat wil. Het is net begonnen met regenen. Hier nemen we afscheid van Evan en Quancho. Nog een uur in de regen over gravelroad. En daar wacht ons een fantastisch huis. We slapen met alle lopers in 1 huis. De sfeer is supergoed. Fabian, zijn vrouw en jongste dochter blijven ook slapen. Er is geen WIFI, maar wel televisie met daarop de grote finale voetbal van Costa Rica.

1. Hetty Van Riessen:
    21 december 2019
    Ik hoop dat je veel foto's hebt! Kom ze graag gauw bekijken!