Het avontuur is begonnen

1 december 2019 - Río Segundo, Costa Rica

Vandaag is de dag. Ongeveer een jaar geleden ontstond het idee the Camino de Costa Rica. Om 8.30 uur vertrokken uit Apeldoorn met rijp op de velden. Fritz en de jongens zijn mee om me uit te zwaaien. Op Schiphol natuurlijk tijd voor en kopje thee en een taartje samen bij La Place. Ik moet naar Gate E6 met vertrek 12.35 uur, rechtstreeks naar San Jose. Wat een luxe zo'n toestel van KLM. Dekentjes, oortjes voor het kijken van een filmpje en heerlijke maaltijden onderweg. Lekker slapen tussendoor. Prima plekje bij het raam. Na een prachtige maar lange vlucht, ongeveer 11 uur, aangekomen in San Jose.

Bij aankomst in San Jose bij de douane een check. Wat kom ik doen en waar verblijf ik. Jan Wybrand en Michelle zijn er om mee op te halen.  Wat een warm ontvangst! Het was al donker bij aankomst  om 17.15 uur. Een omweg naar huis door een feest in een van de wijken van San Jose. Bij aankomst in het huis, heerlijk gegeten, al veel bijgepraat en lekker geslapen.

De bewoners van Costa Rica hebben een heel ander dagritme.  Het is 12 uur licht en hierop wordt de dag aangepast. Tussen 5-6 uur begint de dag en dan op tijd, rond 21 uur, op één oor in de avond. Ik ga een prachtig mooi avontuur tegemoet. Zo veel zin in!

1. Hetty Van Riessen:
    1 december 2019
    Alleen de maaltijd is al een avontuur!!